Main page arrow Articles
Articles
A világtörténelem legnagyobb tengeri harca: a skageraki vagy jütlandi csata... PDF Print E-mail

By lakosm,  on 2004. October 18. Monday 20:19

There are no translations available

A német haditengerészet a világháborút megelőző évtizedben teljes erővel készült az angollal való mérkőzésre, amit a német külpolitika elkerülhetetlennek tartott. A német-angol viszony rosszabbodásának egyik fő oka éppen a német flotta rohamos fejlesztésében gyökerezett. A német azon volt, hogy az angol flottát belátható időn belül utólérje. De 1914-ben ettől még távol állt. Hajóegységekben mégis már annyira gyarapodott, hogy a világháború kitörésekor a német flotta az angolok úgynevezett Super-Dreadnougth tipusu, azaz 20.000 tonnán felüli, 12 darab legnagyobb ürméretü ágyúval felfegyverzett 22 csatahajójával 16 ilyen hajót tudott szembeállítani. Ez a tipus az orosz-japán tengeri háború tapasztalatai alapján fejlődött ki. A német és az angol csatahajó között csak az volt a különbség, hogy az angol 30 és feles, 35 és 38 cm-es ágyukat, míg a német 28 és 30 és fél cm-es ágyukat alkalmazott és hogy az angol csatahajó valamivel gyorsabb volt, míg a német hajónak a páncélja volt erősebb.

Last update: 2004. October 18. Monday 20:19

Hozzászólások Idézés a honlapján Kedvenc Nyomtatás Küldés levélben Olvass tovább...
 
A német zsebcsatacirkáló, az ADMIRAL GRAF SPEE története dióhéjban PDF Print E-mail

By zsozsi,  on 2004. October 18. Monday 20:17

There are no translations available

Imi barátunk jóvoltából megcsodálhatjuk az ADMIRAL GRAF SPEE 1:20 méretarányú modelljét. Az alábbiakban röviden ismertetem a hajó rövid életútját.

Last update: 2004. October 18. Monday 20:17

Hozzászólások Idézés a honlapján Kedvenc Nyomtatás Küldés levélben Olvass tovább...
 
Szedov - A világ második legnagyobb vitorláshajója PDF Print E-mail

By lakosm,  on 2004. October 18. Monday 20:15

There are no translations available

A brémai F. A. Vinnen hajózási vállalat részére 1921. február 14-én Kielben, a Krupp hajógyárban (Germania-Werft) új négyárbocos barkot bocsátottak vízre. A hajó a Magdalene Vinnen nevet kapta. Vitorlázata alapján a vitorlás kereskedelmi hajózás akkori egyik legnépszerűbb hajótípusába, a barkok közé tartozott (barknak neveznek minden olyan három-, négy- és ötárbocos nagyvitorlást, amelynek leghátsó árbocán hosszvitorlázat, a többi árbocon keresztvitorlázat van).

Last update: 2007. August 30. Thursday 09:13

Hozzászólások Idézés a honlapján Kedvenc Nyomtatás Küldés levélben Olvass tovább...
 
Lázadás a Bounty hajón PDF Print E-mail

By GyuSea,  on 2004. October 18. Monday 20:13

There are no translations available

Biztos mindannyian találkoztatok már a Bounty hajón lezajlott lázadás történetével. A filmek erősen torzítják a valóságot, ezért gondoltam hogy röviden összefoglalom Bengt Danielsson, Lázadás a Bounty hajón című könyvének tartalmát. A szerző gondos kutató munkát követően, eredeti beszámolók, és dokumentumok alapján írta meg könyvét, a tényszerű adatokra támaszkodva. A cikkben szereplő képek nem a könyvből származnak, nagyrészük csak illusztráció.

Last update: 2007. August 30. Thursday 08:56

Hozzászólások Idézés a honlapján Kedvenc Nyomtatás Küldés levélben Olvass tovább...
 
Santa Maria PDF Print E-mail

By viola,  on 2004. October 18. Monday 20:10

There are no translations available

Néhány kép a kb. 32 éve épült Santa Maria modellről.

Last update: 2004. October 18. Monday 20:10

Hozzászólások Idézés a honlapján Kedvenc Nyomtatás Küldés levélben Olvass tovább...
 
<< Start < Prev 21 22 23 24 25 26 27 28 Next > End >>

Results 208 - 216 of 246

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett